Friday, July 25, 2008

Sekolah Alam Shah 20-07-1975


Double click to enlarge. This photo was taken in front of Sekolah Alam Shah 20/7/1975. I think we had our full 5e1 quorum here with the addition of Yusof 5E2, far left. As always, Tahir must be holding to something! Faridah, Naha and Nora, with the modern school uniform while Soyah, Norizan, Yut and Shamsiah sticking, as always to the ayu Baju Melayu. The boys with their all white uniforms except for Nordin. Shamsiah really look like an amoi with the hair done like that hehe. I must say, all our gals were/are beautiful! but strangely there were no affairs with the boys in class (that i know of) hehe. It seems the boys were more interested with the junior gals (form 3&4) while the gals with the Form sixers boys!!

4 comments:

Anonymous said...

Dulu memanglah selalu pakai "modern" school uniform, tapi ada juga pakai "the ayu" baju kurung,Sekarang pakai baju kurung aje....patut pun.... dengan peringkat umur sekarang dan anak-anak pun dah dewasa..

Anonymous said...

Saya mengakulah dulu tak pandai pakai baju kurung. Orang Johor memang dari dulu ada sekolah ugama, dan pakai baju kurung. Saya belajar baca yasin dari Sawiyah... dia, orang yang mula celikkan saya tentang ugama.Di UKM, batch saya, saya seorang yang berpurdah..... sampai 1983..kawin pun dengan orang tabligh....

Z said...

Naha dan Faridah,
Semasa 30 tahun dulu, memang kita semua masih kolot pasal agama, tapi sekarang ramai dah celek.Masuk Uni kita di tarbiyah dengan banyak fahaman.Semasa tu kita senang dilentur, sekarang dah liat, hehe. Keadaan kita sekarang banyak di olah semasa kita muda dulu, tu sebab anak2 kita perlu dibentuk sebelum umur 20-21. Selepas tu, memang liat dan susah.

Anonymous said...

Waa, bell bottom ke masa tu. Anak bujang aku ada pakai seluar macam tu 2 tahun lepas. Memang teringat masa zaman SMSJ. Bila aku tengok dia berjalan pakai seluar tu dgn kekawan dia dgn seluar yang sewaktu dgnnya, aku perasan bell bottom memang tak sesuai untuk orang pendek.